Позакласна робота

“ВЕСЕЛІ СТАРТИ”


                         Спортивне свято для учнів 5–8 класів.

Мета: спонукати школярів до систематичного фізичного самовдосконалення; сприяти утвердженню пріоритетів ведення здорового способу життя, розвитку рухових якостей, почуття колективізму, дружби, взаємодопомоги.

Учасники: Змагання проводяться між учнями 5, 6, 7, 8 класів. Команди складаються з 10 учнів (5хлопчиків і 5 дівчаток). Між собою команди відрізняються формою одягу, емблемою, девізом.. Болільники класів оформляють свої місця різними лозунгами, плакатами.

Суддівська бригада: Журі складається з представника адміністрації школи, члена ради колективу фізкультури та учнів старших класів, які у свій час брали участь у змаганнях "Веселі старти". Місце ігор радіофікуємо. Хід їх коментує вчитель фізкультури. Оцінювання проводиться за такою схемою: перемога — 3 очки; нічия — 2; поразка — 1. Переможець визначається за сумою очок, набраних у кожній грі програми.

Порядок проведення "Стартів надій": Свято починається виходом і шикуванням команд. Капітани рапортують головному судді про готовність взяти участь у змаганнях, після чого він вітає учасників, оголошує змагання відкритими. Команди вітають одна одну, журі, вболівальників і йдуть до місця старту. Паузи між стартами заповнюються виступами танцювального колективу, вокального ансамблю школи. Змагання закінчуються нагородженням переможців: команди одержують дипломи відповідних ступеней, цінні подарунки.
                                      Гра “Яструб і квочка”
Гравці одної команди стають в колону, тримаючись за тулуб або плечі. Її очолює найсильніший і найспритніший учасник — "квочка". З числа гравців протилежної команди вибирається "яструб", який за сигналом ведучого (судді) намагається зловити "курча" (останнього в колоні). "Квочка", переміщуючись в різні сторони, з піднятими вверх руками не дає можливості "яструбу" забігти в кінець колони й зловити "курчатко". Якщо яструб торкнеться останнього учасника або колона розірветься, гра припиняється. Тоді учнівські гурти міняються ролями. Та команда, яка довше протримається в повному складі, виграє.
Примітка. Гра розвиває спритність, силу, витривалість.



Естафета "Тачка".
Учні шикуються в коло­ни по одному, де перший гравець кожної команди займає положення упору лежачи, а другий тримає його за гомілки ніг. За командою ведучого "Руш" перша пара пересувається до позначки й повертається назад. Такі ж дії повторюють наступні учасники. В естафеті виграє той гурт, який швидше закінчив гру.
Примітка. Гра розвиває силу, витривалість.
Конкурс "Силачі"
Учасники всіх команд по черзі виконують вис на зігнутих руках. Час кожного з них фіксується й додається до загального результату команди. Виграє та команда, яка набрала найбільшу суму часу .
Примітка. Гравцям забороняється торкатись бородою перекладини. Гра розвиває силову витривалість.


Естафета "Жонглер"
Колони команд займають місце на старті. Капітан тримає в руці тенісну ракетку, на якій лежить м'ячик. За командою "Руш" гравець біжить по низькій колоді та між стояками змійкою до певної позначки й повертається назад без подолання перешкод, передаючи ракетку з м'ячиком наступному учаснику, а сам стає в кінці колони. Виграє команда, яка швидше закінчить естафету.
Примітка. Якщо учасник гри сходить з колоди, втрачає м'ячик або торкається стійок, команду штрафуються. Гра розвиває координацію рухів, спритність, швидкість.
Естафета "Струмок"
Команди гравців розміщені в колоні по одному перед стартовою лінією. За сигналом "Руш" ведучі біжать до орієнтира й повертаються назад. До нього приєднується наступний гравець, з яким долають цю ж дистанцію, а далі третій, четвертий. і так усі гравці в гуртах. Виграє команда, яка швидше завершить гру.
Примітка. Команду штрафують у випадку розриву ланцюга колони. Ця гра розвиває швидкість, витривалість.

Естафета "Фут - Бас"
Гравці розміщуються в колону по одному. Хлопці обводять стійки, розміщені на дистанції, ногою, а дівчата — рукою. Перемагає команда, яка швидше, без штрафних очок закінчить змагання.
Примітка. За пропущену стійку під час обведення м'ячем або її збиття команду штрафують одним очком. Естафета розвиває спритність, швидкість, координацію рухів.


 Конкурс стрибунів
У змаганнях беруть участь усі гурти повним складом. За командою "Руш" учасники команд стрибають через скакалку, обертаючи її вперед. Гравці, які під час гри збиваються з ритму стрибків, вибувають із змагань. Виграє команда в якій залишилось більше гравців за встановлений час..
Примітка. Гра розвиває витривалість, координацію рухів, швидкісно-силові якості.



Естафета "Збирання грибів"
По два учасники від кожної команди розміщаються в кутку майданчика. У його центрі розсипані " гриби "(кубики, м'ячі і ін. ), які необхідно зібрати за певний проміжок часу. Виграє команда, учасник якої назбирав більше " грибів ".
Примітка. Гра розвиває вміння орієнтуватись у просторі, спритність.

  Естафета шашкістів

У перших гравців команд, розміщених перед стартом, у руках дошка та коробка з шашками. За командою "Руш" ведучі біжать до певної позначки, розкладають дошку, чорну та білу шашку у відповідне положення на ній. Повертаючись назад, гравці забирають із коробки по одній різнокольоровій фігурі й віддають наступному учаснику. Так до кінця гри. Виграє гурт, який швидше й без помилок завершив змагання.
Примітка. Гра розвиває увагу, спритність, швидкість мислення.

  Естафета  географів

Перед кожною командою, розміщеною в колону по одному, на певній відстані від лінії старту розкладений планшет із назвою країн світу. Завдання кожного гравця: правильно підібрати вставку з відповідною назвою столиці до одної із зазначених держав. Перемагає той гурт, який швидше й без помилок завершив змагання.
Примітка. Гра привчає швидко мислити в ускладнених умовах, розвиває увагу, спритність.
Естафета "Повітряний міст"
Команди шикуються колонами за зростом (спереду найменші) паралельно одна до одної. На відстані 3 м від них креслять лінію, до якої виходять капітани з волейбольними м'ячами в руках. За сигналом кожний капітан кидає м'яч першому гравцю своєї колони, той ловить його, а потім швидко повертає назад і присідає. М'яч від; капітана летить до другого гравця, який робить те саме, і т. д. Гра закінчується, коли останній гравець передасть м'яч капітанові й він підніме його. Гру повторюють два-три рази. Якщо м'яч упав на землю, його можна підняти й продовжувати гру. Виграє та команда, яка швидше збудує "повітряний міст ".
Примітка. Гра закріплює навички володіння м'ячем, розвиває спритність, координацію рухів.


Комбінована естафета |
Біг по колоді; перекид вперед; подолання вертикальної перешкоди; лабіринт; проходження відрізка дистанції стрибком на одній нозі.
Примітка. Розвиває координацію рухів, швидкісну витривалість, швидкісно-силові якості.

1-й ведучий:
Ось і закінчується наше спортивне свято. Ми всі гарно відпочили і отримали насолоду від сьогоднішніх змагань у  нашій школі.
2-й ведучий:
А зараз ми запрошуємо до слова суддів, які підведуть підсумки сьогоднішніх змагань.
         Оголошення результатів і нагородження проводить головний суддя змагань.
1-й ведучий:
На цьому наше свято закінчується, бажаємо вам зростати міцними і здоровими, дружити з фізкультурою і спортом, і завжди пам’ятати гасло:

2-й ведучий:
До нових зустрічей!
Під оплески і веселу музику команди проходять повз глядачів.







“Здорова сім’я – здорова держава!”

Спортивне свято присвячене ”Дню здоров’я” для учнів початкових класів.

Мета: виховувати в дітей інтерес до фізичної культури і спорту, як вагомого засобу зміцнення здоров’я; усвідомлення необхідності ведення здорового способу життя; сприяти розвитку рухових якостей; почуття колективізму, дружби, взаємодопомоги; дати орієнтири щодо активного проведення вільного часу і дозвілля з користю для здоров’я молодої української сім’ї.

Місце проведення: святково прибраний   спортмайданчик. На стінах у коридори нашої школи  висять стенди які пропагують здоровий спосіб життя, спортивні стінгазети, плакат “Здоров’я сім’ї – здоров’я держави!”, народні приказки і загадки про здоров’я, добірка літератури щодо використання засобів фізичної культури з метою зміцнення здоров’я. 

Учасники: до участі у святі запрошуються учні 1–4 класів з батьками. Склад команди 3 чоловіка (1 дитина + тато і мама).

Суддівська бригада: журі складається з представників адміністрації школи, класоводів, вчителя фізичної культури. Оцінювання проводиться за схемою: перемога – 1 очко, нічия – 2 очки, поразка – 3 очки. Переможець визначається за найменшою сумою набраних очок. 

Інвентар: м’ячі баскетбольні, футбольні, набивні; канат; обручі; скакалки.

Порядок проведення свята.
Свято починається виходом під урочисту музику команд і їх шикування.
Виходять ведучі: хлопець і дівчина.
1-й ведучий:
Шановні друзі, наше сьогоднішнє свято , присвячене: ”Дню здоров’я”, і називається : Здорова сім’я – здорова держава!
2-й ведучий:
Сьогодні ми будемо змагатись у силі, спритності, винахідливості, кмітливості і просто відпочинемо.
1-й ведучий:
Ми раді бачити всіх вас здоровими, бадьорими і готовими до фізичних
випробовувань. Отже, привітаємо оплесками наших учасників.
2-й ведучий:
Здорові сім’ї – це-чудово,
Здорові сім’ї – вищий клас,
До всіх учасників це слово,
Прийміть низький уклін від нас!
1-й ведучий:
Живіть щасливо і багато
Любов до спорту бережіть,
Хай кожний день ваш буде святом,
Життям упевнено ідіть.
2-й ведучий:
Запрошуємо до слова голову журі.
Голова журі.
Вітає учасників змагань і оголошує свято відкритим.
Команди вітають одна одну, журі, вболівальників і йдуть до місця старту. Паузи між стартами заповнюються веселою музикою і піснями.
Конкурс 1: “Біг з надувною кулькою”.
Команди шикуються в колони. Попереду кожної колони на відстані 12 – 15 метрів розміщують набивні мячі. Кожна команда має надуту кульку. За сигналом перший учасник, підбиваючи кульку вгору біжить до набивного мяча, оббігає його і повертається назад, де на лінії старту передає кульку другому учаснику команди і т. д.
         Виграє команда, котра швидше впоралась з завданням, при цьому не опустила кульку на землю.
         Конкурс 2 : Естафета “Кенгуру”.
На стартовій лінії перед командами лежать полотняні мішки однакової ширини і висоти. На відстані 15–20 метрів набивні мячі. За командою один з членів команди одягає мішок і стрибає в ньому до набивного м’яча, обстрибує його і повертається назад, де за лінією старту знімає мішок і передає другому учаснику і т. д.
         Виграє та команда, яка без порушень правил і швидше за всіх виконала завдання.
1-й ведучий: А зараз ми проведемо конкурс для мам.
Конкурс 3: “Чиста картопля”.
Мами стоять на стартовій лінії, де навпроти них на відстані 10–15 метрів на кріслі стоїть каструля з 5-ма картоплинами і ножик. По команді мами біжать до каструль і чистять картоплю, почистивши її повертаються назад.
         Виграє та мама котра швидше виконала завдання.
2-й ведучий:
Ну а тепер ми подивимось чи такі ж спритні наші татусі.
Конкурс 4: “Перенеси сім’ю”.
По команді тато бере маму на руки і бігом переносить її до вказаного місця (15–20 метрів від стартової лінії), залишивши її там повертається по дитину і несе її до мами, а потім взявши їх двох на руки він бігом повертається до місця старту.
         Виграє той тато, котрий швидше впорався із завданням.
1-й ведучий:
Але і наші найменші учасники команд також хочуть показати, що вони можуть так само швидко і спритно виконувати вправи  як тато імама.
         Конкурс 5: Учасники стоять на лінії старту, у кожного у руках ложка ,на певній відстані від стартової лінії, напроти кожного учасника на табуретці стоїть тарілка з 10-ма варениками. По команді учасники біжать до тарілки і беруть ложкою один вареник, після чого повертаються до місця старту і кладуть вареник у пусту тарілку. Естафета продовжується поки всі вареники не будуть перенесені до тарілки біля старту.
         Перемагає та команда, якій швидше за всіх вдалось виконати завдання, при цьому не порушивши правил.
Конкурс 6: “Перетягування каната”.
В цьому конкурсі беруть участь одночасно дві команди. Вони шикуються в колони один проти одного, лицем до суперника. Відстань між колонами 3–4 метри одна від одної, по центрі між командами накреслена лінія, на підлозі лежить канат. По команді учасники беруть в руки канат і за свистком починають перетягування.
         Виграє та команда, яка перетягла суперників за лінію.
Конкурс 7: “Водолій”.
Команди шикуються в колони, у кожного учасника у руці стакан. На стартовій лінії стоїть відерце з водою, а на відстані 10-ти метрів від лінії старту–порожнє відро. По команді ,учасники якомога швидше повинні наповнити порожнє відро, переносячи воду стаканами.
         Виграє та команда, яка перенесла більше води за 1-ну хвилину.
         Конкурс 8: ”Всезнайко”.
Команди шикуються в колону по одному. Перед кожною командою на відстані 15-ти метрів лежить планшет із запитаннями і ручка. По команді всі учасники команд разом біжать до планшетки і спільно дають відповіді на запитання. Виграє та команда, котра дала більше правильних відповідей і швидше за інших прибігла до фінішу. 
Орієнтовні запитання до конкурсу:
1)    Які народні рухливі ігри ви знаєте ?
Перемагає та команда котра назве більшу кількість ігор.
2)    Чи можна без дозволу і догляду дорослих дітям заходити у річку ?
Ні не можна.
     3) Хто такі літаючі лижники ?
Стрибуни з трампліна.
     4) Який м’яч є найважчим : Футбольний, баскетбольний, набивний, волейбольний ?
Набивний.
     5) Назвіть прочитані вами книги у яких розповідається про спорт та фізкультуру ?
     6) Назвіть народні приказки, загадки, які ви знаєте про здоров’я.
     7) Чи регулярно ваша сім’я виконує ранкову зарядку ?
     8) Які стрибкові вправи ви знаєте ?
Стрибки у висоту, довжину, стрибки через скакалку, стрибки на одній нозі, багатоскоки.
    9) Які спортивні прилади є у вас вдома, і як часто ви використовуєте їх?
    10) Які різновиди бігу ви знаєте ?
Гладкий, бар’єрний, кросовий, естафетний.

 Конкурс 9: ”Футболісти”.
Команди шикуються в колону по одному. По команді, направляючий веде м’яч ногою, обводячи стійки, повертається назад і передає м’яч наступному учаснику команди і т. д.
         Перемагає та команда, яка швидше і без штрафних очок впоралась з завданням.
Конкурс 10:”Стрибунці”.
Команди шикуються в колону по одному перед стартовою лінією. За сигналом усі гравці стрибають на одній нозі до лінії фінішу, тримаючись один за одного, а у зворотному напряму стрибають на другій нозі
         Перемагає та сімейна команда, яка першою фінішує з меншою кількістю помилок.
Конкурс 11:”Садіння і збір картоплі”.
Команди шикуються в колону по одному перед стартовою лінією. Капітан команди тримає в руках мішечок з десятьма картоплинами. На відстані 10-15 метрів від стартової лінії, напроти кожної команди накреслено 10 кружечків. За сигналом капітани біжать до кружечків і кладуть в кожний картоплину(таким чином садячи її), після цього повертаються і передають пустий мішечок наступному гравцю, котрий взявши мішечок біжить збирати картоплю.
Перемагає та команда, яка першою впоралась з садінням і збором картоплі.
Конкурс 12: ”Комбінована естафета”.
Команди шикуються в колону по одному. За сигналом капітан біжить по гімнастичній лаві; робить перекид вперед; біжить по коридору з п’яти обручів, піднімає і пролізає через них; оббігає п’ять стійок, і повертається назад, де передає естафету наступному гравцю.
Перемагає та команда, яка першою виконала завдання і не зробила при цьому помилок.

Конкурс 13: ”Стрибки через обруч”.
Команди шикуються в колону по одному. У капітанів у руках обруч. По команді капітан перестрибує через обруч, так неначе через скакалку, просуваючись таким чином вперед. Оббігши стійку , повертається назад і передає обруч наступному учаснику команди, який виконує теж і т. д.
         Перемагає та команда, якій швидше за всіх вдалось виконати завдання, при цьому не порушивши правил.
Конкурс 14: ”Швидкий стілець”.
 Тато з мамою роблять захват рук один одного “стільчик”. За сигналом дитина застрибує на цей ”стільчик” і батьки бігом переносять дитину до стійки, яка знаходиться на відстані 15-20 метрів. Добігши до стійки опускають дитину і взявшись втрьох за руки бігом повертаються назад.
         Виграє команда, яка швидше перетнула фінішну лінію.
1-й ведучий:
Ось і закінчується наше спортивне свято. Ми всі гарно відпочили і отримали насолоду від сьогоднішніх змагань, а також вкотре переконалися, які дружні і спортивні сім’ї є у нашій школі.
2-й ведучий:
А зараз ми запрошуємо до слова суддів, які підведуть підсумки сьогоднішніх змагань.
         Оголошення результатів і нагородження проводить головний суддя змагань.
1-й ведучий:
На цьому наше свято закінчується, бажаємо вам зростати міцними і здоровими, дружити з фізкультурою і спортом, і завжди пам’ятати гасло:
“Тато, мама і я – здорова сім’я!”
 “Здорова сім’я – здорова держава!”
2-й ведучий:
До нових зустрічей!

Під оплески і веселу музику команди проходять повз глядачів.






Немає коментарів:

Дописати коментар